O przyjęcie na semestr pierwszy Szkoły Policealnej mogą ubiegać się absolwenci posiadający wykształcenie średnie (ukończone LO, LU, TU – nie jest wymagane zdanie matury).
O przyjęcie do Szkoły Policealnej mogą ubiegać się kandydaci, którzy ukończyli 18 lat lub ukończą 18 lat w roku kalendarzowym, w którym podejmują naukę.
Kandydaci ubiegający się o przyjęcie do Szkoły Policealnej powinni posiadać zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w określonym zawodzie, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
Centrum oferuje następujące kierunki kształcenia w Szkole Policealnej:
Technik bezpieczeństwa i higieny pracy »pobierz zgłoszenie«
Technik bezpieczeństwa i higieny pracy sporządza bieżące i okresowe analizy stanu bhp w zakładzie pracy, rozwiązuje bieżące problemy techniczne i organizacyjne związane z bhp w skali zakładu i w odniesieniu do stanowisk pracy. Kontroluje stan bhp w zakładzie, sporządza sprawozdania i protokoły pokontrolne oraz opinie dotyczące spełniania wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy, ocenia ekonomiczne skutki zagrożeń, wypadków przy pracy i chorób zawodowych. Dobiera właściwe środki ochrony dla pracowników na poszczególnych stanowiskach pracy, nadzoruje wykonywanie zleceń służb kontrolujących warunki bhp we wszystkich instytucjach.
Do podstawowych zadań technika bhp w firmie należy:
- identyfikacja i ocena zagrożeń występujących w procesie pracy oraz ryzyka związanego z tym zagrożeniami,
- organizowanie pracy w sposób zapewniający bezpieczne i higieniczne warunki,
- zapewnienie przestrzegania w zakładzie pracy przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
- wypracowanie i wdrożenie metod ochrony pracowników przed zagrożeniami związanymi z wykonywaną pracą,
- ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków,
- współdziałanie ze służbami pracowniczymi zakładu pracy w zakresie obowiązków dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy.
Technik bezpieczeństwa i higieny pracy może podjąć pracę w przedsiębiorstwach, instytucjach i organizacjach prowadzących działy higieny i bezpieczeństwa pracy.
Absolwent szkoły prowadzącej kształcenie w zawodzie technik bezpieczeństwa i higieny pracy będzie przygotowany do wykonywania zadań zawodowych w zakresie kwalifikacji BPO.01. Zarządzanie bezpieczeństwem w środowisku pracy:
- monitorowania przestrzegania przepisów prawa z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy;
- kontrolowania warunków technicznych i organizacyjnych związanych z bezpieczeństwem i ergonomią w skali zakładu pracy i w odniesieniu do stanowisk pracy;
- opracowania i opiniowania planów modernizacji i rozwoju zakładu pracy zapewniających poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy;
- oceniania stopnia zagrożeń i ryzyka zawodowego powodowanego przez czynniki fizyczne, chemiczne, biologiczne i psychofizyczne występujące w środowisku pracy;
- ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz chorób zawodowych;
- organizowania i prowadzenia szkoleń wstępnych z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy.
Technik administracji »pobierz zgłoszenie«
Technik administracji zajmuje się pracami związanymi z gromadzeniem oraz obiegiem dokumentacji i informacji zgodnie z instrukcją kancelaryjną w urzędach administracji publicznej i w przedsiębiorstwach, w tym informacji o charakterze ekonomicznym i statystycznym. Sporządza sprawozdania i protokoły posiedzeń i zebrań. Do najważniejszych zadań technika administracji należy:
- opracowywanie projektów aktów administracyjnych,
- prowadzenie postępowania kończącego się wydaniem decyzji administracyjnej,
- przygotowywanie projektów umów cywilnoprawnych,
- planowanie i organizowanie narad, zebrań, konferencji i sesji,
- prowadzenie podstawowej dokumentacji księgowej,
- planowanie kosztów i przychodów,
- gospodarowanie majątkiem oraz nadzoruje innych pracowników.
Technik administracji może być zatrudniony w administracji rządowej (zespolonej i niezespolonej), w jednostkach samorządu terytorialnego (urzędach marszałkowskich, powiatowych, miejskich, gminnych), w jednostkach organizacyjnych gminy, w samorządach zawodowych i gospodarczych, w przedsiębiorstwach, organach organizacji społecznych i zakładach usługowych na stanowiskach niewymagających innych specjalistycznych kwalifikacji.
Absolwent szkoły prowadzącej kształcenie w zawodzie technik administracji będzie przygotowany do wykonywania zadań zawodowych w zakresie kwalifikacji EKA.01. Obsługa klienta w jednostkach administracji:
- wykonywania prac biurowych w jednostce administracji,
- udzielania informacji pracownikom oraz klientom,
- kompletowania i porządkowania aktów prawnych w jednostce administracji,
- sporządzania protokołów, analiz i sprawozdań,
- udostępniania dokumentów klientom wewnętrznym i zewnętrznym,
- prowadzenia dokumentacji kadrowej pracowników,
- sporządzania dokumentów finansowych zgodnie z procedurami,
- sporządzania dokumentów dotyczących spraw administracyjnych w jednostce administracji,
- przygotowania i prowadzenia postępowania administracyjnego.
Technik archiwista »pobierz zgłoszenie«
Technik archiwista zajmuje się gromadzeniem, opracowywaniem, zabezpieczaniem, udostępnianiem dokumentów oraz postępowaniem końcowym z dokumentacją. Po ukończeniu szkoły absolwent może pracować w archiwach państwowych oraz archiwach zakładowych lub składnicach akt różnych instytucji. Zatrudnienie może także znaleźć przygotowany do wykonywania zadań zawodowych:
w zakresie kwalifikacji EKA.02. Organizacja i prowadzenie archiwum:
- gromadzenia, przechowywania i udostępniania zasobu archiwalnego,
- ewidencjonowania dokumentacji aktowej,
- brakowania dokumentacji o czasowym okresie przechowywania,
- przekazywania dokumentacji do archiwum państwowego;
w zakresie kwalifikacji EKA.03. Opracowywanie materiałów archiwalnych:
- opracowywania i zabezpieczania dokumentacji aktowej, technicznej i geodezyjno-kartograficznej,
- opracowywania dokumentacji audiowizualnej,
- gromadzenia dokumentacji na nośnikach elektronicznych.
Ukończenie Szkoły Policealnej daje możliwość przystąpienia do egzaminu z kwalifikacji zawodowych, a także zdobycie zawodu na kwalifikacyjnych kursach zawodowych.